Tájékoztatjuk, hogy 2009. október 1-jétől a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (korábban Országos Egészségbiztosítási Pénztár) hatósági eljárásaiban is lehetőség nyílik az elektronikus ügyintézésre. Ehhez Ügyfélkapus regisztráció szükséges, melyet bármely okmányirodában kezdeményezhet.
Az így megjelölt nyomtatványokat kizárólag NEAK-os meghatalmazotti/képviseleti
jogosultsággal lehet benyújtani.
A nyomtatványok elektronikus továbbításával kapcsolatban az alábbi teendői vannak:
A beküldés menetéről, a nyomtatványok telepítéséről és használatáról az Ügyfélkapu e-tananyagaban találhat bővebb leírást.
Amennyiben az elektronikus nyomtatványok valamelyikét meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani és még nem rendelkezik a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő nyilvántartásában bejegyzett meghatalmazotti/képviseleti jogosultsággal kérjük, az igény beküldése előtt, szíveskedjék meghatalmazotti/képviseleti jogosultságát nyilvántartásba vetetni. A nyilvántartásba vételhez az alábbi, megfelelően kitöltött és aláírással (pecséttel) hitelesített nyomtatványt (regisztrációs lap) kell leadni a kormányhivatal valamely ügyfélszolgálatán.
Regisztrációs lap és Kitöltési útmutató a regisztrációs laphoz